Monday 4 April 2011

Anda Sayang Suami Anda?

Dari dulu memang nak cakap pasal benda ni. Tapi, tak tahu nak cakap camne. Saya tahu segelintir kawan- kawan saya memang ada yang berpakaian seperti ini. Saya nak tegur, tapi saya tak tahu cara yang bagaimana harus saya menegur mereka. Cara yang paling halus dan berhemah supaya saya tidak menyinggung mana- mana pihak. Yelah, silap- silap boleh putus kawan lak kalau tersalah tegur kan? 

Jadi, kalau nak tahu lebih lanjut di samping kita semua menyokong kempen ini, silalah luang- luangkan masa baca blog ini ok.





Ni pasal ramai sangat orang pompuan suka pakai legging. Tahu legging kan? Seluar yang paling ketat di alam semesta tu. Seluar kecik kita pun tak seketat itu lah.
Sampai sekarang saya masih tak faham kenapa orang pakai seluar macam tu. Kalau sayalah, baik tak payah pakai seluar kalau pakai legging. Serupa. Sebijik! 

Eii, malulah pakai legging. Lagi- lagi kalau wanita Islam. Lagi bertambah buruk dan kasihan kalau mereka bertudung. 

Please lah. Jangan jadi mangsa fesyen. Lagipun, bukan style mana lah pakai camtu. Ingatan untuk diri sendiri dan semua muslimah di luar sana, kalau nak pakai kat rumah untuk suami aje bolehlah. Tolonglah jangan pakai kat luar. Sudahlah haram, buruk pulak. 

Please, jagalah maruah kita semua.

Terima kasih.

1 comment:

What do you think?