Friday 23 November 2012

Perkembangan 19 Minggu


                                                                               Assalammualaikum
Sihat ke semua orang. Hehe.. saya sihat.. Alhamdulillah. Baby pun sihat. Baby sekarang dah pandai main bola sepak. Haha.

 I’m entering 19 weeks now. Cepat je rasa masa berlalu. Perut pun semakin nampak. Anda tidak boleh menipu lagi. Kini seluruh dunia sudah mengetahui kehamilan anda. Haha! Husband sangat teruja melihat baby bump yang semakin jelas. Lagi- lagi haritu saya outstation 3 hari. Eceh, outstation konon. So, bila lama tak jumpa dia kata cepatnya perut dah jadi besar. You are so funny, husband. Hehe.


Tapi, ada je lagi orang yang asyik cakap tak nampak perut pun. Tak pela. Baby saya malu. Kalau kat rumah dia sangat excited mempamer ‘dirinya’ di hadapan daddy tercinta. Bila berhadapan orang ramai, dia shy shy cat pula. Haha! Iyela, kalau dok luar kan mummy pakai baju besar mestilah terlindung and tak jelas. Kalau dok rumah mummy tak pakai baju eh, bukan. Haha! Pakai baju biasa kat rumah so boleh lah nampak. 

Kadang- kadang saya rasa malulah. Haha. Maksud saya malu kalau balik rumah mak saya dengan perut yang begini. Malu denganmak dan adik- adik. Diorang jarang lihat saya begini. Haha. Kalau dengan family husband dah biasa dah. Kalau mak saya tengok lama- lama, saya akan melarikan diri. Haha! Mama, anak mama dah besar dah. Jap lagi boleh bagi mama cuti. Sobs… terharu pulak. 

Sometimes, we dunno how far life can change rite? Dulu, saya baru kawen rasa lain. Baru pregnen, tak rasa pape. Sekarang dah 19 minggu, ah, rasa malu pulak pada ibu sendiri. Tentu dia terfikir macam- macam kan melihat anak yang dikandung dan membesar depan mata dia selama berpuluh- puluh tahun tiba- tiba dah nak jadi seorang ibu? Waaaa, sejak nak jadi mak ni, persaan saya sangat sensetif. Lagi- lagi bab camni. Dah nak jadi mak baru tahu perasaan seorang ibu camna kan? 

Thanks ya Allah. Terima kasih sebab bagi peluang kepada aku merasa nikmatnya menjadi seorang ibu. Terima kasih. 

Semoga bayi yang aku kandung ini akan sentiasa sihat dan lahir dengan sempurna.
Ameen.

No comments:

Post a Comment

What do you think?